Kupujemy ozdoby – poradnik dla nabywcy

    Obecnie można kupić ozdoby tak w sklepie jubilerskim, jak również w sieci internetowej. Przedstawiamy najistotniejsze sprawy, na które konsument winien zwracać uwagę podczas zakupu. Jeżeli pragniemy zakupić precjoza w sieci, starczy wbić w przeglądarkę wyrażenie: biżuteria hurt lub hurtownia biżuterii srebrnej(zobacz nasz asortyment).W razie zindywidualizowanych produktów konsument nie ma prawa odstąpić od umowy.

    Nabywca powinien mieć pojęcie, które prawa przysługują mu w obszarze zwrotu artykułów oraz reklamacji. Wytyczne są nieco inne w zależności od tego, czy biżuteria została nabyta w lokalu firmy, czyli w sklepie, czy przez zawarcie umowy na odległość, zatem za pośrednictwem sklepu internetowego

    w naszej ofercie również

    Autor: diva
    Źródło: diva

    Jubiler jest odpowiedzialny wobec konsumenta za to, że rzecz w momencie przekazania jest niezgodna z umową. Zakupując pierścionek, kolię lub inną ozdobę należy dokładnie przyjrzeć się, czy każdy z elementów został solidnie przymocowany. Tyczy się to szczególnie kamieni szlachetnych oraz dekoracyjnych. Przecenione towary powinny być bardzo szczegółowo obejrzane. Możliwe że promocja związana jest z brakiem zainteresowania konkretnym wzorem biżuterii. Zdarza się jednakże, że jubilerzy wystawiają na sprzedaż trefne produkty w ciekawej cenie. Konsument powinien mieć to na uwadze. Jeśli wystąpi wada w postaci defektu biżuterii klient ma 2 możliwości. Może zażądać od jubilera nieodpłatnej reperacji, czy wymiany biżuterii na nową. W szczególnych sytuacjach zostaje mu tylko zwrot pieniędzy.

    biżuteria srebrna

    Autor: Pavlina Jane
    Źródło: http://www.flickr.com
    Do tych wypadków zalicza się przesadne koszty związane z reperacją i brak możliwości wymiany. Nabywca powinien wyrazić żądanie nieodpłatnej naprawy albo wymiany na piśmie i dostarczyć je jubilerowi. W ciągu 14 dni od uzyskania żądania jubiler winien wyrazić swe stanowisko. Niezajęcie stanowiska w powyższym terminie nie jest szkodliwe dla nabywcy, wprost przeciwnie. Domniemywa się, że jubiler uznał żądanie kupującego za uzasadnione. Jubiler nie ponosi odpowiedzialności za wadę biżuterii, jeśli klient wiedział o niej w momencie kupna, lub była dostrzegalna na pierwszy rzut oka.Konsument robiący sprawunki przez internet może zrezygnować z zakupu bez podania przyczyn w terminie 30 dni od dnia wydania przedmiotu. Nie poniesie on kosztów, z wyjątkiem kosztów zwrotu towaru.